Alphakurs - Grundkurs i kristen tro

Alla är varmt välkomna att delta i vår Alphakurs i kristen tro. Den är till för alla men är särskilt anpassad för dig som inte är van kyrkobesökare och ändå vill reflektera över livets mening och kristen tro.

Vi startar hösten 2024 på torsdagen den 19/9 kl. 18:00

Alla kurstillfällen inleds med en enklare måltid med gemenskap runt borden. Efter måltiden lyssnar vi till ett ca 25 minuter långt filmatiserat föredrag. Därefter följer samtal i mindre grupp kring föredraget. Samtalsledare finns med och samtalen präglas av värme och högt till tak. Mitt i kursen delar vi en hel lördag tillsammans. Den dagen ger utrymme till fördjupning och brukar vara mycket uppskattad. De första 1–3 träffarna kan man prova på och sen bestämma sig om man vill fortsätta hela kursen.

För mer information kan du kontakta Eric Carlsson, kursledare. Telefon: 076-884 40 50, E-post: eric.g.carlsson@gmail.com

Praktisk information

Kursen är på 10 träffar + en lördag
Kostnad 250 kr för kursen

Var: Lorensbergskyrkan, Lorensbergsleden 8, Kalmar
När: Torsdagar 19/9–21/11 kl. 18:00-20:30

Alphakursen hålls i Lorensbergskyrkans regi i samarbete med Bilda.

Anmäl ditt intresse